Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Voor wie is deze site?

    Cupify.be is bedoeld voor iedereen van 18 jaar en ouder die op zoek is naar een date, relatie of vriendschap. Deelnemers komen eenvoudig en snel in contact met elkaar, op basis van opgegeven interesses, eigenschappen en voorkeuren.

  • Wat zijn de mogelijkheden?

    De mogelijkheden zijn hieronder op een rijtje gezet:

    Account toegang Gratis VIP
    Gratis profiel aanmaken
    Profielen bekijken
    FotoZapper gebruiken
    FotoZapper matches bekijken
    Verzonden berichten altijd leesbaar
    Knipogen sturen
    Persoonlijke berichten sturen
    Foto's plaatsen
    Hoofdfoto's bekijken
    Extra foto's bekijken
    Laatste bezoekers bekijken
    Berichten lezen
    Prijs (inclusief BTW) Gratis Vanaf € 24,99

  • Wat is het voordeel van Safe Dating Networks?

    De instelling "zoeken en gevonden worden op partnersites" staat standaard ingeschakeld. Door deze instelling krijg je deelnemers getoond van alle sites van Safe Dating Networks die aan uw zoekcriteria voldoen en kun je met deze deelnemers communiceren. Dit geldt ook vice versa. Je profiel is dus ook zichtbaar voor deelnemers op andere sites van Safe Dating Networks. Je kunt deze instelling desgewenst uitschakelen, hierdoor zal het aantal deelnemers dat aan uw zoekcriteria voldoet wel aanzienlijk verminderen.

Inschrijven

  • Hoe schrijf ik mij in?

    Na het invullen en verzenden van alle gegevens gedurende het inschrijfproces wordt een bevestigingsmail verstuurd naar het opgegeven e-mailadres. Door te klikken op de link in deze e-mail bevestig je je e-mailadres.

  • Ik heb geen bevestigings e-mail ontvangen

    Indien de bevestigings e-mail niet binnen enkele ogenblikken na het inschrijven ontvangen wordt, is deze mogelijk in de map "Ongewenste e-mail" terecht gekomen. Kijk dan ook regelmatig in deze map of daar wellicht berichten staan die je toch had willen ontvangen.

Inloggen

  • Ik ben mijn inlognaam en/of wachtwoord vergeten

    Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mailadres in waarmee je je hebt aangemeld. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

  • Kan ik mijn inlognaam wijzigen?

    Het is niet mogelijk om je inlognaam na inschrijving te veranderen.

  • Hoe verander ik mijn wachtwoord?

    Ga naar het tabblad "Inloggen" en klik vervolgens op "Wachtwoord opvragen". Geef vervolgens het e-mailadres in waarmee je je hebt aangemeld. Je ontvangt dan een e-mail met een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Tweestapsverificatie

  • Wat is tweestapsverificatie?

    Tweestapsverificatie is een manier om extra veilig online in te loggen. Met tweestapsverificatie gaat dit in twee stappen. De eerste stap is het invoeren van een wachtwoord. Is dit wachtwoord correct? Dan ga je door naar de tweede stap: het invoeren van een code via een authenticator-app op je mobiele telefoon.

  • Waarom is tweestapsverificatie belangrijk?

    Tweestapsverificatie is zo belangrijk, omdat hackers steeds beter worden in het raden van je wachtwoord of omdat dit is uitgelekt in een gehackte database. Met tweestapsverificatie voeg je een extra beveiligingslaag toe aan je account. Iemand kan dan wel je wachtwoord weten, maar moet dan ook nog een code invoeren om in te loggen. En die code? Die weet alleen u. Op die manier zorg je er met tweestapsverificatie voor dat je minder gevaar loopt als je wachtwoord uitlekt.

  • Hoe werkt tweestapsverificatie?

    Met tweestapsverificatie log je in twee stappen in. Eerst voert je je profielnaam en wachtwoord in. Daarna vraagt de website je om een code. Die haal je uit een authenticator-app. Dit is een app die codes genereert en deze elke dertig seconden vernieuwt. Na het succesvol invoeren van de code ben je ingelogd op de website. Goede gratis authenticator-apps zijn die van Google (voor Android en iOS), Microsoft (voor Android en iOS) en Twilio Authy (ook voor Android en iOS).

  • Hoe schakel ik tweestapsverificatie in?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "Tweestapsverificatie" dien je eerst je wachtwoord in te voeren om verder te kunnen gaan. Vervolgens staan bij de volgende stap instructies getoond om tweestapsverificatie in te stellen. Hiervoor dien je eerst een authenticator-app op je mobiele telefoon te hebben geïnstalleerd. Je moet vervolgens met de authenticator-app eerst een account voor deze site toevoegen door een QR-code te scannen of handmatig een code toe te voegen. Voer vervolgens op de site de code in die door de authenticator-app wordt gegenereerd.

  • Hoe schakel ik tweestapsverificatie uit?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "Tweestapsverificatie" klik je op de knop “Tweestapsverificatie uitschakelen”. Vervolgens dien je eerst je wachtwoord en de code uit uw authenticatie-app in te vullen om tweestapsverificatie uit te schakelen.

Berichten

  • Hoe kan ik berichten versturen?

    Nadat je ingelogd bent ga je naar het profiel van een deelnemer. Klik op de knop "bericht versturen" (tekstballon-icoontje) waarbij vervolgens het berichtenscherm automatisch wordt geopend. Om onbeperkt berichten te kunnen versturen is VIP-toegang vereist.

  • Hoe weet ik of een verstuurd bericht gelezen is?

    Ga naar het tabblad "Berichten" waarbij je direct naar uw overzicht gaat met gesprekken. Klik op het betreffende gesprek om de details te tonen. Indien het bericht gelezen is door de ontvanger staat bij het verzonden bericht een vinkje geplaatst.

  • Hoe kan ik mijn berichtengeschiedenis terugkijken?

    Ga naar "Berichten" en klik vervolgens achter het gewenste profiel op het geschiedenis-icoontje in de vorm van een klokje. Ook heb je de mogelijkheid tot inzage in de berichtengeschiedenis via het berichtenscherm. Je klikt dan op het geschiedenis-icoontje. Berichten ouder dan 30 dagen worden automatisch verwijderd.

Profielen (zoeken)

  • Hoe kan ik andere deelnemers zoeken?

    Via de knop "Profielen" kun je zoeken naar deelnemers die aan uw criteria voldoen. Wil je de zoeklijst verfijnen dan kan dit middels een uitgebreid scala aan filters welke je kunt instellen via de knop rechts bovenaan de lijst met getoonde profielen. Er opent dan een pop-up met filters. Deze filters zijn ook eenvoudig te (de)activeren door ze aan te klikken. De lijst met profielen verandert dan direct. Daarnaast kun je deze filters aanpassen via het bewerken-icoon recht van de filters.

    Bovendien heb je de mogelijkheid om te kiezen voor drie sorteringen genaamd "Dichtbij", "Nieuw" en "Online". Wat deze sortering precies inhoudt, kun je zien door te klikken op het info-icoon.

    Wanneer je de sortering "Dichtbij" kiest, is er een mogelijkheid om eenvoudig te zoeken op locatie en bepaalde locaties toe te voegen middels een zelf op te geven naam.

Profiel

  • Hoe verberg ik (tijdelijk) mijn profiel?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Instellingen". Op het tabblad "Voorkeuren" kun je de optie "Profiel zichtbaar voor anderen" aanvinken. Klik hierna op "Opslaan".

  • Hoe kan ik e-mail notificaties aan- of uitzetten?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "E-mail" kun je je voorkeuren aan- of uitzetten. Klik hierna op "Opslaan".

  • Waarom zijn mijn teksten nog niet zichtbaar?

    Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

Foto's

  • Hoe plaats ik een foto?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Profiel". Vervolgens klik je op het tabblad "Foto's". Volg hier de instructies.

  • Waarom zou ik een foto plaatsen?

    Het is uiteraard niet verplicht een foto te plaatsen. Het blijkt echter dat profielen met een foto aanzienlijk meer reacties krijgen dan profielen zonder foto. Plaats dus een foto voor het beste resultaat!

  • Hoeveel foto's mag ik plaatsen?

    Je kunt maximaal 10 foto's plaatsen

  • Is het ook mogelijk mijn foto per post op te sturen?

    Ja, stuur (maximaal 10) foto's naar het volgende adres:

    Cupify.be
    T.a.v. Klantenservice
    Kerkenbos 1057c
    6546 BB Nijmegen
    Nederland

    Vergeet niet je inlognaam te vermelden, zodat de foto's bij het juiste profiel worden geplaatst.

    Wanneer je de opgestuurde foto's terug wilt ontvangen, sluit dan een voldoende gefrankeerde en aan uzelf geadresseerde retourenveloppe bij.

  • Welke foto's mag ik plaatsen?

    Voor het plaatsen van een hoofdfoto gelden de volgende regels: alleen recente herkenbare foto's waar men zelf op staat worden geaccepteerd als hoofdfoto.

    De regels voor het plaatsen van overige foto's zijn soepeler, mits deze aan onze voorwaarden voldoen. Zo is het plaatsen van foto's van bijvoorbeeld huisdieren of hobby toegestaan mits men zelf ook op deze foto's staat. Hierdoor komt het voor andere deelnemers ook serieuzer over en maakt men meer kans op het vinden van een leuke date.

    Hoe leuk het soms ook is om foto's te plaatsen waar meer personen opstaan, wij adviseren dit niet te doen. De andere personen op de foto zijn het er uit privacy-overwegingen wellicht niet mee eens dat zij zichtbaar zijn. Dit geldt ook voor foto's met kinderen erop, ook al zijn het uw eigen kinderen. Uit privacy-overwegingen zouden andere personen niet herkenbaar in beeld mogen komen. Pas zo'n foto voor het plaatsen op de site eventueel aan. Er zijn diverse mogelijkheden om andere personen op foto's onherkenbaar te maken.

    Indien er andere personen dan uzelf herkenbaar op een foto staan dan kan deze tijdens het keurproces worden afgekeurd of aangepast.

  • Waarom zijn mijn foto's nog niet zichtbaar?

    Foto's en teksten worden normaal gesproken binnen 24 uur gekeurd. Pas na goedkeuring worden deze zichtbaar voor andere deelnemers.

  • Wie zien mijn foto's?

    Je profielfoto kan door alle deelnemers bekeken worden. Overige foto's zijn alleen zichtbaar voor deelnemers met VIP-toegang. Het is ook mogelijk om foto's voor alle deelnemers te verbergen. Door in het Fotoalbum op de foto te klikken maak je deze onzichtbaar of zichtbaar. Je kunt verborgen foto's dan eventueel mee sturen in een bericht aan een deelnemer.

  • Hoe verwijder ik een foto?

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Profiel". Klik vervolgens op het tabblad "Foto's". Klik op de betreffende foto en daarna op het kruisje. Je kunt een foto ook (tijdelijk) verbergen voor andere deelnemers door in het onderdeel "Mijn foto's" op de foto te klikken die je wil verbergen.

Abonnementen

  • Wat houdt een abonnement in?

    Met een abonnement geef je aan voor welke periode je per keer VIP-toegang wilt kopen. Hoe meer je ineens koopt, hoe voordeliger het is. Afhankelijk van de gekozen betaalmethode zal het systeem aan de hand van het gekozen abonnement automatisch opnieuw een bedrag afschrijven voor een volgende periode. Je kunt uiteraard een abonnement op elk gewenst moment stopzetten of wijzigen.

    Met VIP-toegang, kun je gebruik maken van alle functionaliteiten van de site.

  • Wat kost VIP-toegang?

    De actuele prijzen voor VIP-toegang:

    • 1 maand VIP € 24,99 /mnd
    • 2 maanden VIP € 19,99 /mnd
    • 4 maanden VIP € 14,99 /mnd

  • Hoe beëindig ik mijn abonnement

    Het beëindigen van een abonnement kan als volgt:

    Ga naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en ga vervolgens naar "Account". Op het tabblad "Abonnement" klik je op "Abonnement stopzetten". Klik vervolgens op "Bevestig" en je abonnement wordt stopgezet zodat deze niet automatisch verlengd wordt. Je behoudt gewoon je VIP-toegang voor het resterende aantal dagen dat je VIP-toegang nog geldig is.

Betalingen

  • Hoe kan ik betalen en is dit veilig?

    Als deelnemer van Cupify.be kun je veilig betalen via diverse gangbare betaalmethodes. Betalingen vinden plaats via het veilige SSL-protocol. SSL is de meest toegepaste beveiligingsmethode die ervoor zorgt dat jouw gegevens onderweg niet door derden onderschept kunnen worden. Je kunt aan het slotje in uw internetprogramma zien of je met een beveiligde verbinding te maken heeft.

  • Is er een bedenktermijn?

    Als deelnemer van Cupify.be heb je de mogelijkheid de overeenkomst voor een Abonnement zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste 14 dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst (herroepingsrecht).
    Omdat je na totstandkoming van de overeenkomst direct toegang hebt tot en gebruik kan maken van de overeengekomen diensten, ben je ingeval van herroeping een redelijke vergoeding voor deze diensten verschuldigd van € 1,50 voor iedere dag of dagdeel dat de overeenkomst tot aan het moment van herroeping heeft geduurd, met een maximum van het bedrag dat je op het moment van herroeping reeds aan abonnementsgeld hebt betaald. Het dientengevolge verschuldigde bedrag zal door Cupify.be mogen worden verrekend met het door je reeds betaalde abonnementsgeld; een eventueel na verrekening resterend saldo zal naar je worden teruggestort.
    Indien je gebruik maakt van het herroepingsrecht, dien je dit ondubbelzinnig aan Cupify.be kenbaar te maken, bij voorkeur via het reactieformulier op de website dan wel via het Modelformulier voor herroeping

Uitschrijven

  • Hoe verwijder ik mijn profiel?

    Log eerst in. Ga vervolgens naar het profiel-icoontje rechtsboven aan de pagina en klik vervolgens op "Account". Klik daarna op het tabblad "Uitschrijven" en volg de aangegeven stappen. Bij uitschrijving van het profiel wordt het profiel verwijderd en zal het niet meer zichtbaar zijn in de zoekresultaten. Een eventueel lopend abonnement wordt stopgezet. Er vindt geen restitutie plaats van eventueel betaalde of in behandeling zijnde lidmaatschapsgelden.

    Je hebt ook de mogelijkheid om je profiel (tijdelijk) te verbergen. Kijk hiervoor in deze veelgestelde vragen bij "Profiel".

Contact

  • Hoe neem ik contact op met de klantenservice?

    Staat het antwoord op deze vraag er niet bij?

    Indien je al deelnemer bent, log dan eerst in en vul daarna het reactieformulier in. Op die manier hebben wij de benodigde gegevens direct bij de hand en kunnen wij deze vraag het snelst beantwoorden.

    Indien je geen deelnemer bent of kunt niet inloggen, gebruik dan reactieformulier om deze vraag te stellen.

  • Wat zijn de algemene contactgegevens?

    Vestigingsadres:
    Cupify.be, Kerkenbos 1057c, 6546 BB Nijmegen
    Nederland

    Postadres:
    Cupify.be, Kerkenbos 1057c, 6546 BB Nederland
    Nederland

    Voor contact met de online klantenservice gebruik je reactieformulier.

Overig

  • Hoe vertel ik mijn succesverhaal?

    Vertel ons hier je persoonlijke succesverhaal!